Σχ. Διαμεσολάβηση

«Η ένταξη της Διαμεσολάβησης στο Σχολείο υποστηρίζεται από εθνικές και περιφερειακές πολιτικές των ευρωπαϊκών κρατών μελών αλλά και διεθνών οργανισμών» Βάσω Αρτινοπούλου, 2010

«Η Σχολική Διαμεσολάβηση διδάσκει ένα νέο τρόπο σκέψης και καλλιεργεί κουλτούρα ειρηνικής επίλυσης των συγκρούσεων. Διδάσκει τους μαθητές να απορρίπτουν τη βία ως μέσο επικοινωνίας και διαχείρισης των προβλημάτων, και να υιοθετούν αξίες οι οποίες θα τους οδηγήσουν στην ομαλότερη συνύπαρξη με τους άλλους σε οποιαδήποτε φάση της ζωής τους.»

«Η Σχολική Διαμεσολάβηση ορίζεται ως η διαδικασία ειρηνικής επίλυσης μιας σύγκρουσης, στο πλαίσιο της σχολικής ζωής, μεταξύ δύο ή περισσότερων διαφωνούντων με τη βοήθεια τρίτου- του διαμεσολαβητή, μέσα από μια δομημένη διαδικασία με σαφή όρια, ενεργητική συμμετοχή και άμεση επικοινωνία των μερών, και με σκοπό μια εποικοδομητική επίλυση της διαφωνίας που στοχεύει στο μέγιστο κέρδος και των δύο μερών.» Βάσω Αρτινοπούλου, 2010

Τα αποτελέσματα αυτής της πρακτικής θα μπορούσαν να συνοψιστούν στα παρακάτω:

  • Μείωση των βίαιων και αντικοινωνικών συμπεριφορών στο σχολείο
  • Μείωση των πειθαρχικών προβλημάτων και αποβολών
  • Αύξηση του χρόνου των εκπαιδευτικών και της Διεύθυνσης στη βασική παιδαγωγική και εκπαιδευτική λειτουργία
  • Δημιουργία κλίματος και πλαισίου συνεργασίας για τους μαθητές
  • Εύρεση δίκαιων και αποδεκτών συμφωνιών και λύσεων στις διαφωνίες
  • Ανάπτυξη στρατηγικής για την επίλυση μελλοντικών προβλημάτων
  • Και εν κατακλείδι … βελτίωση της ποιότητας της σχολικής ζωής και του κλίματος στο σχολείο.