ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ

Στα πλαίσια του μαθήματος ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ επιλέχτηκε ως θέμα «ΜΑΘΑΙΝΩ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΩ ΣΩΣΤΑ ΚΑΙ ΜΕ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ» και εφαρμόστηκε στο τμήμα Α4 του Σχολείου μας. Ο κυριότερος λόγος επιλογής του θέματος είναι ότι οι μαθητές της Α Γυμνασίου, λόγω της εξέλιξης της τεχνολογίας, έχουν σχεδόν όλοι ήδη γνώση της χρήσεως του ηλεκτρονικού υπολογιστή και του διαδικτύου. Έχουμε όμως υποχρέωση να εξηγήσουμε σ’ αυτούς τον σωστό και ασφαλή τρόπο αξιοποίησης αυτής της δυνατότητας και κυρίως ότι η χρήση του διαδικτύου δεν αποτελεί μόνο ένα επιπλέον μέσο ψυχαγωγίας, αλλά κυρίως ένα μέσο σωστής πληροφόρησης και μάθησης.

Αρχικά  έγινε ο χωρισμός των μαθητών σε πέντε ομάδες με τυχαίο τρόπο και οι ίδιοι επέλεξαν το όνομα της ομάδας τους, όπως φαίνεται αναλυτικά στην παρακάτω εικόνα:

IMG_5771

Σε κάθε ομάδα μοιράστηκε ένας θυρεός που είχε στην ουσία τέσσερις ερωτήσεις που έπρεπε να απαντηθούν :

  • Γιατί μου αρέσει το θέμα ;
  • Τι περιμένω από το συγκεκριμένο μάθημα ;
  • Ποιοι κίνδυνοι υπάρχουν κατά τη χρήση του διαδικτύου ;
  • Τι πρέπει να προσέξουμε για να λειτουργήσει η τάξη χωρίς πρόβλημα ;

Στη παρακάτω φωτογραφία φαίνονται οι απαντήσεις των μαθητών :

ΠΙΝΑΚΑΣ

Το μάθημα πραγματοποιήθηκε τόσο στην αίθουσα διδασκαλίας του τμήματος αλλά κυρίως στο εργαστήριο πληροφορικής του σχολείου μας, λόγω της φύσεως του θέματος.

Όλο το μάθημα χωρίστηκε ουσιαστικά σε τρεις χρονικές περιόδους :

ΠΡΩΤΗ ΦΑΣΗ : Τι είναι ιοί υπολογιστών, πώς κολλάμε, ποιες οι συνέπειες και τι πρέπει να κάνουμε για να προστατεύσουμε τον υπολογιστή μας. Το αποτέλεσμα της έρευνας των μαθητών φαίνεται στο ηλεκτρονικό βιβλίο που ετοίμασαν.

ΔΕΥΤΕΡΗ ΦΑΣΗ : Υπηρεσίες διαδικτύου, πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα (ηλεκτρονικό εμπόριο, μέσα κοινωνικής δικτύωσης), κίνδυνοι διαδικτύου (χάκερς, ιστοσελίδες με ανακριβείς πληροφορίες, συζητήσεις με άγνωστα άτομα). Οι μαθητές άντλησαν πληροφορίες από το διαδίκτυο, από περιοδικά και εφημερίδες, τις επεξεργάστηκαν, τις φίλτραραν και τις αξιολόγησαν. Έβαλαν τη φαντασία τους να δημιουργήσει εικόνες που τις ζωγράφισαν σε μια κόλλα χαρτί, έγραψαν μοναδικά και πρωτότυπα ποιήματα και γενικώς προσέγγισαν το θέμα του μαθήματος κατά πολύ ικανοποιητικό τρόπο. Ας δούμε μερικές από τις εργασίες τους :

α) ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΕΣ ΜΕ ΑΝΑΚΡΙΒΕΙΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

β) ΣΥΖΗΤΗΣΕΙΣ ΜΕ ΑΓΝΩΣΤΑ ΑΤΟΜΑ (CHAT)

γ) ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ

δ) ΜΕΣΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΚΤΥΩΣΗΣ

ε) ΧΑΚΕΡΣ

ΤΡΙΤΗ ΦΑΣΗ : Διαδικτυακός εκφοβισμός (cyber bullying). Οι μαθητές συγκέντρωσαν πληροφορίες από το διαδίκτυο και στη συνέχεια έγινε εποικοδομητική συζήτηση στη τάξη, με ερωτοαπαντήσεις, παραδείγματα και προσωπικά βιώματα, σύμφωνα πάντα με την διακριτική και φθίνουσα καθοδήγηση του καθηγητή. Τα τελικά συμπεράσματα φαίνονται αναλυτικά στο παρακάτω αρχείο : cyberbulling

Τέλος πρέπει να αναφέρω ότι οι μαθητές κατά την διάρκεια της χρονιάς επισκέφτηκαν την ιστοσελίδα http://www.saferinternet.gr, όπου έπαιξαν παιχνίδια, είδαν video και διάβασαν newsletter με πραγματικά πολύ ενδιαφέρον περιεχόμενο.

ΟΙ ΟΜΑΔΕΣ :

SECURITY-NET (Σινάνη Ελευθερία – Ναστογιάννης Δημήτρης – Νάνης Παναγιώτης – Νάκη Μαρία)

MOZILLA TEAM (Χουχουρέλου Ελένη – Στεργίου Κων/να – Πώχος Φίλιππος – Σμαϊλάη Αννίτα – Ντιναπόγια Μαρία)

INTERNET WORLD (Ντιζές Νίκος – Τσουμπέκου Κων/να – Τζαχόλη Λεκίνα – Παπαδοπούλου Δέσποινα – Χλίβα Ευγενία)

ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ (Τσίκο Χριστίνα – Νάνη Ισαβέλλα – Σκρέκας Παναγιώτης – Σακελλαρίδη Φωτεινή)

FBI.COM (Ράπτης Γιώργος – Τσιροπούλου Σταυρούλα – Παπαχρήστου Κων/να – Τσίλη Θωμαϊς)

Ο ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ : ΛΕΒΕΝΤΗΣ ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΠΕ19

Σχολιάστε