Σ.Ε.Π.

Στα πλαίσια του μαθήματος ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ, οι μαθητές του τμήματος Γ3 ασχολήθηκαν με το διδακτικό αντικείμενο «Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός» για ενάμιση περίπου τρίμηνο.

Αρχικά  έγινε ο χωρισμός των μαθητών σε  τέσσερις (4) ομάδες με τυχαίο τρόπο έχοντας ως σκοπό την ανάπτυξη ικανοτήτων συνεργασίας, επικοινωνίας και κοινωνικής αλληλεπίδρασης.

ΟΙ ΤΡΕΛΙΑΡΗΔΕΣ : Μπάρδα Λίτσα, Κακούσιου Ευθυμία, Μισιρλής Βασίλης, Μαλακασιώτης Θέμης, Κοτσίρα Μαρία-Ιωάννα και Μέλλιου Μαρία (συντονίστρια).

ΑΝΩΝΥΜΟΙ : Καταραχιάς Κωνσταντίνος, Κοττόρι Έρη, Καραλής Γιώργος, Μόκκας Βασίλης και Κοττόρι Μάριος (συντονιστής).

ΤΖΙΜΑΝΙΑ : Καρανάσιου Φρειδερίκη, Κύργος Θανάσης, Μουζακιάρης Σωκράτης, Μακρή Χριστίνα και Καρκαλάκη Μαρία-Θέτις (συντονίστρια).

Η ΑΧΤΥΠΗΤΗ ΠΕΝΤΑΔΑ : Μυτούλα Γεωργία, Μεχάλα Δέσποινα, Κερασοβίτης Ηλίας, Κογιάννης Σοφοκλής και Λαμπέρη Βάσια (συντονίστρια).

Τους τέθηκε το ερώτημα «Γιατί να εργαστώ;» και αφού προβληματίστηκαν για κάποιο χρονικό διάστημα έδωσαν πολλές ενδιαφέρουσες απαντήσεις όπως φαίνεται και στη παρακάτω φωτογραφία :

IMG_6946

Στους  μαθητές, κατά τη διάρκεια της χρονιάς, ζητήθηκε να φανταστούν και να αποτυπώσουν σε μια κόλλα χαρτί το πώς φαντάζονται το επάγγελμα που θα ακολουθήσουν. Τα αποτελέσματα ήταν πραγματικά εντυπωσιακά. Παρακάτω μπορείτε να δείτε μερικές από τις «ζωγραφιές» των παιδιών.

Ρωτήθηκαν ποιό επάγγελμα θα επιθυμούσαν να κάνουν και για ποιο λόγο. Μερικές από τις απαντήσεις φαίνονται στο παρακάτω αρχείο :

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ

Οι μαθητές σε ρόλο «δημοσιογράφου» πήραν συνέντευξη από κάποιο γνωστό τους με θέμα την ιστορία της επαγγελματικής του εξέλιξης και στη συνέχεια αναλύσαμε το περιεχόμενο των συνεντεύξεων στην τάξη. Διαβάστε παρακάτω μερικές από τις ενδιαφέρουσες συνεντεύξεις των παιδιών.

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ 1

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ 2

Οι μαθητές χρησιμοποίησαν το εργαστήριο Πληροφορικής του Γυμνασίου για να αναζητήσουν πληροφορίες στο διαδίκτυο για κάποια  επαγγέλματα που τους ενδιαφέρουν. Στον διαδικτυακό τόπο του Ο.Α.Ε.Δ  (http://epagelmata.oaed.gr/list.php) υπάρχουν πολλές επαγγελματικές μονογραφίες  ταξινομημένες αλφαβητικά ανά θεματική ενότητα ή επιστημονικό πεδίο.

Για κάθε μονογραφία υπάρχουν αναλυτικά : περιγραφή επαγγέλματος, συνθήκες εργασίας, ιδιαίτερα προσωπικά χαρακτηριστικά και ικανότητες, σπουδές, επαγγελματικά δικαιώματα, τομείς απασχόλησης και προοπτικές αγοράς εργασίας, πηγές πληροφόρησης

Επίσης πραγματοποίησαν το test προσωπικότητας  του John Holland στην ηλεκτρονική διεύθυνση  http://paroutsas.jmc.gr/iqtest/orient2.htm . Είναι η πιο γνωστή και η πιο μελετημένη θεωρία για τον τρόπο επιλογής της σταδιοδρομίας.

Το σημαντικότερο όμως κομμάτι του φετινού μας «ταξιδιού» ήταν η προσπάθεια ανακάλυψης του «εαυτού μας». Τι είναι η «προσωπικότητα;». Πόσο μοναδική και διαφορετική από άνθρωπο σε άνθρωπο; Ποια είναι τα θετικά και ποια τα αρνητικά χαρακτηριστικά του καθενός μας. Ποια θέλουμε να αλλάξουμε; Οι μαθητές τα έγραψαν σε ένα χαρτί και τα διαβάσαμε (ανώνυμα) στην τάξη. Συμπέρασμα : οι πιο αυστηροί κριτές του εαυτού μας, είμαστε εμείς οι ίδιοι. Η ανακάλυψη της αυτογνωσίας, η καλλιέργεια της αυτοεκτίμησης και η ενίσχυση της αυτοπεποίθησης είναι απαραίτητοι παράγοντες για τη καταλληλότερη και ορθότερη επιλογή των μελλοντικών επαγγελματικών αποφάσεων. Παρακάτω μπορείτε να δείτε γραμμένα μερικά αποσπάσματα αυτοκριτικής των μαθητών.

ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ-ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ

Στους μαθητές ζητήθηκε να φανταστούν τη ζωή τους 10 χρόνια μετά, να ονειρευτούν το επάγγελμα της αρεσκείας τους και να γράψουν ένα σύντομο «βιογραφικό σημείωμα». Διαβάστε κάποια από αυτά :

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΣΗΜΕΙΩΜΑΤΑ

Επίσης έκαναν κάποια κολάζ για το αγαπημένο τους επάγγελμα :

Στο παρακάτω video μπορείτε να παρακολουθήσετε μιά σύντομη και περιεκτική σύνοψη του Σ.Ε.Π., όπως το βίωσαν οι μαθητές του Γ3 τη φετινή σχολική χρονιά.

 

Κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς πραγματοποιήσαμε δύο επισκέψεις :

Στις 14-12-2015 επισκεφτήκαμε την Σχολή Μονίμων Υπαξιοματικών, μιας Σχολής που υπάρχει από το 1974 μόνο στην πόλη των Τρικάλων. Μας υποδέχθηκαν θερμά και μας οδήγησαν στην αίθουσα προβολών, όπου ο Επχος κ. Τζερεμάκης Βασίλειος μας παρουσίασε τις Στρατιωτικές Σχολές που υπάρχουν στο μηχανογραφικό της Τρίτης Λυκείου. Μας έδωσε τις προϋποθέσεις εισαγωγής σε κάθε Σχολή και ιδιαίτερα τα κριτήρια και της απαιτήσεις για τη φοίτηση στη ΣΜΥ.

Στις 31-03-2016 επισκεφτήκαμε το ΕΠΑΛ Καλαμπάκας, όπου η κ. Γάτσιου Τζένη υπεύθυνη ΚΕΣΥΠ Τρικάλων και η κ. Μπουντούρη Σοφία αποσπασμένη στο ΚΕΣΥΠ μας παρουσίασαν τους «Δρόμους μετά το Γυμνάσιο» : Γενικό Λύκειο, ΕΠΑΛ, ΕΠΑΣ, Μεταγυμνασιακές σπουδές.

 

Θέλω να κλείσω επισημαίνοντας ότι μία από τις σημαντικότερες αποφάσεις στη ζωή του εφήβου είναι να επιλέγει τελικά το επάγγελμα που τον ενδιαφέρει και του εξασφαλίζει μία όσο το δυνατό καλύτερη, ωριμότερη και ευτυχισμένη επαγγελματική ζωή. Αν κάνει την σωστή επιλογή, αν αγαπά αυτό που επέλεξε να κάνει, αν ασχολείται με αυτό που τον γεμίζει, τον εκφράζει και τον ολοκληρώνει σαν άνθρωπο, τότε έχει εξασφαλίσει την επιτυχία στην επαγγελματική σταδιοδρομία, στοιχείο απαραίτητο για την ευτυχία κάθε ανθρώπου.

Ο καθηγητής
Λεβέντης Λεωνίδας