ΟΙ ΔΡΑΣΕΙΣ

Αρχικά δημιουργήθηκε ένα δίκτυο τριών σχολείων που θα συμμετείχαν στο project. Το 1ο Γυμνάσιο Καλαμπάκας και το Liceul Teoretic Dante Alighieri του Βουκουρεστίου ήταν οι δύο ιδρυτές (απαιτούταν ένα Ευρωπαϊκό σχολείο) και το ΓΕΛ Οιχαλίας ήταν ο τρίτος εταίρος. Η επιλογή ενός Ελληνικού Λυκείου ήταν για να αποτελέσει μια «γέφυρα» η οποία θα βοηθούσε τους μαθητές της τρίτης Γυμνασίου να προσαρμοστούν γρηγορότερα στη μελλοντική τους μετάβαση στη Λυκειακή πραγματικότητα. Από τα τρία συνεργαζόμενα σχολεία το μοναδικό που διέθετε kit ρομποτικής ήταν το 1ο Γυμνάσιο Καλαμπάκας.

Ακολούθως ενημερώθηκαν οι μαθητές του σχολείου μας για το project και αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα του γυμνασίου το κατάλληλο περιεχόμενο με ενότητες που αναφερόταν στο e-Twinning, στο STEM, στο λογισμικό S4A και στα Gigo Programming Bricks. Η ανταπόκριση των μαθητών και η επιθυμία τους να συμμετάσχουν στο πρόγραμμα ήταν εντυπωσιακή. Για λόγους λειτουργικούς και πρακτικούς επιλέχτηκαν 15 μαθητές, οι οποίοι δημιούργησαν δύο ομάδες (μια των επτά και μια των οχτώ ατόμων) και κάπως έτσι ξεκίνησε το «ταξίδι μας» σε ένα ευρωπαϊκό κόσμο με δομικά στοιχεία, αισθητήρες και …. κώδικες.

Το επόμενο βήμα ήταν να γίνουν οι εγγραφές στο twinspace του έργου. Οι περισσότεροι μαθητές δημιούργησαν το προσωπικό τους προφίλ και συστήθηκαν, ανεβάζοντας μια σύντομη περιγραφή του εαυτού τους στα αγγλικά. Και πλέον ήταν όλα έτοιμα να προχωρήσουμε στην κύρια και σημαντικότερη φάση του έργου.

Και τα τρία σχολεία ασχολήθηκαν με την μελέτη του STEM, της ρομποτικής, της δημιουργίας κώδικα και της αξιοποίησης των δυνατοτήτων του twinspace.

Η ομάδα του Liceul Teoretic Dante Alighieri του Βουκουρεστίου σχεδίασε ένα πραγματικά εντυπωσιακό logo, το οποίο επιλέχτηκε ομόφωνα ως logo του project. Έδωσε έμφαση σε εφαρμογές Scratch λογισμικού, καθώς δεν διέθετε kit ρομποτικής, βελτιώνοντας έτσι την προγραμματιστική ικανότητα των συμμετεχόντων μαθητών. Επίσης συμμετείχε σε σύνδεση skype με το 1ο Γυμνάσιο Καλαμπάκας, για την οποία θα αναφερθούμε εκτενέστερα παρακάτω.

Η ομάδα του ΓΕΛ Οιχαλίας έκανε μια παρουσίαση της πόλης της Οιχαλίας και την ανέβασε στο twinspace, μια παρουσίαση για τα drone, ένα padlet το οποίο αναφερόταν στο STEM, ένα βίντεο όπου οι μαθητές παρουσίαζαν τους εαυτούς τους και δανείστηκε για μια μέρα το kit ρομποτικής, το οποίο οι μαθητές το προγραμμάτισαν και είδαν ζωντανά κάποιες από τις εφαρμογές του.

Η ομάδα του 1ου Γυμνασίου Καλαμπάκας δημιούργησε ένα padlet που παρουσίαζε την Καλαμπάκα, μελέτησε το STEM και ποιες είναι οι κυριότερες εφαρμογές του και φυσικά οι μαθητές προγραμμάτισαν εφαρμογές χρησιμοποιώντας το Gigo σαν ρομπότ και το Scratch4Arduino για γλώσσα προγραμματισμού.

Επίσης τα δύο ιδρυτικά σχολεία πραγματοποίησαν τηλεδιάσκεψη την Πέμπτη 10 Μαΐου, όπου δόθηκε η ευκαιρία στους μαθητές και στους καθηγητές που συμμετείχαν στο πρόγραμμα να επικοινωνήσουν ζωντανά, να μιλήσουν για τους εαυτούς τους και να ανταλλάξουν απόψεις. Στην εκδήλωση παρευρέθηκε και η χορωδία του σχολείου μας και έτσι μας δόθηκε η ευκαιρία να προβάλουμε στους «Ευρωπαίους συνεργάτες μας» μέρος της μουσικής και πολιτισμικής μας κληρονομιάς. Τέλος οι μαθητές του 1ου Γυμνασίου Καλαμπάκας έκαναν επίδειξη στους αντίστοιχους Ρουμάνους εφαρμογής του kit ρομποτικής Gigo που διαθέτουμε.

Σημαντική βοήθεια στην οργάνωση και την επιτυχία του project μας παρείχε ο Υπεύθυνος e-Twinning STEM, ο οποίος με συχνά e-mail, μας ενημέρωνε εγκαίρως για τις υποχρεώσεις μας. Όποτε τον χρειαστήκαμε άμεσα, με τηλεφωνική επικοινωνία έλυσε τις οποιεσδήποτε απορίες μας πρόθυμα και με σαφήνεια. Και φυσικά με την διοργάνωση και τη διεύθυνση πέντε webinars βοήθησε καθοριστικά στην αρμονική και άρτια ολοκλήρωση του έργου. Τέλος η δημιουργία κλειστής ομάδας σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης, έδωσε τη δυνατότητα σε όλα τα σχολεία που συμμετείχαν στη δράση, να επικοινωνούν μεταξύ τους, να ανταλλάσουν ιδέες και να παρακολουθούν την εξέλιξη των έργων.