ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ – ΣΠΗΛΑΙΑ

487584268_640

Στη σημερινή σχολική πραγματικότητα καλούμαστε να διαχειριστούμε προβλήματα άγχους, σχολικού εκφοβισμού, μισαλλοδοξίας, διαρροής, αποτυχίας και πολλά άλλα. Στη καλύτερη διαχείρισή τους βοηθά η ΣΚΖ, γιατί ως βιωματική δράση έχει σκοπό να αναπτύξει αναγκαίες στάσεις και ικανότητες στους μαθητές και να κάνει βελτιωτικές παρεμβάσεις στο προσωπικό τους πεδίο. Έτσι οι μαθητές μαθαίνουν πώς να μαθαίνουν, συμμετέχουν όλοι στην εκπαιδευτική διαδικασία ο καθένας με αυτό που μπορεί να κάνει, με αποτέλεσμα να μειώνεται το άγχος τους, να ενισχύεται η υπευθυνότητα η αυτοεκτίμηση και η αυτοπεποίθησή τους. Με μαθητές που αγαπάνε τον εαυτό τους οι σχέσεις παύουν να είναι συγκρουσιακές, το κλίμα τάξης και σχολείου γίνεται περισσότερο θετικό.

Κατά τη διάρκεια της φετινής χρονιάς ασχοληθήκαμε με τα σπήλαια ως μνημεία φυσικής και πολιτιστικής κληρονομιάς. Εντοπίσαμε τα κυριότερα απ’αυτά στον ελλαδικό χώρο και επιλέξαμε να εξερευνήσουμε το σπήλαιο της Θεόπετρας με τους μαθητές του Β2 και Β4.

Κατ΄ αρχάς έπρεπε η τάξη να αποκτήσει συνοχή. Σ’ αυτό το στάδιο αυτοπαρουσιάστηκε ο καθένας μας, δημιουργήθηκαν οι ομάδες εργασίας των μαθητών η κάθε μία πήρε ένα όνομα και υπογράψαμε το συμβόλαιο με τους κανόνες λειτουργίας της τάξης μας.

Στη συνέχεια εμπλουτίσαμε τις γνώσεις για το θέμα μας, με υλικό που έφερναν τα παιδιά από το σπίτι τους, κυρίως από υποδεικνυόμενες από τη διδάσκουσα ιστοσελίδες. Το υλικό αυτό επεξεργάζονταν οι ομάδες στην τάξη, για να καταλήξουν σε ένα μικρό και περιεκτικό κείμενο και σε λίγες αντιπροσωπευτικές εικόνες.

Για να μάθουν να συνεργάζονται επιλέξαμε μια ευχάριστη δραστηριότητα.

Αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε μια μακέτα του σπηλαίου σε συνεργασία με τον καθηγητή της Τεχνολογίας. Κάθε ομάδα ανέλαβε να φέρει τα υλικά, κυρίως ανακυκλώσιμα, που θα χρησιμοποιούσαμε για την κατασκευή.

Τα παιδιά έφεραν τα υλικά και άρχισε η κατασκευή στην αρχή του δευτέρου τριμήνου. Η συνεργασία ήταν αρμονική. Η μακέτα παρουσιάστηκε στην έκθεση κατασκευών των μαθητών,που έγινε στο τέλος της σχολικής χρονιάς στην αυλή του σχολείου.

Η καθηγήτρια

Σαμαρά Β.