ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΟ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΓΟΝΕΩΝ & ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ

ΤΟΥ 1ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΚΑΛΑΜΠΑΚΑΣ

Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του 1ου Γυμνασίου διοργανώνει απογευματινό την Κυριακή 10 Δεκεμβρίου ώρα 17:00 στο εστιατόριο GREAT. Καλεσμένη θα είναι η ψυχολόγος του σχολείου μας, Τσάκα Ντριλόνα & η κοινωνική λειτουργός Βολιώτη Ευτυχία. Όποιος γονέας επιθυμεί μπορεί να φέρει διάφορα εδέσματα. Σας περιμένουμε όλους να παρευρεθείτε για να περάσουμε ένα όμορφο απόγευμα. Είσοδος 5€

Συμμετέχοντας και βοηθώντας το Σύλλογο, βοηθούμε τα παιδιά μας στο σχολείο.

Με τιμή το Δ.Σ.

ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΓΡΑΜΜΗ ΒΟΗΘΕΙΑΣ 

Ηelp-line.gr 

Καμπάνια ευαισθητοποίησης για την ασφαλή χρήση του διαδικτύου από τα παιδιά και τους νέους.

Οι γνωστές ηθοποιοί Βάσω Λασκαράκη και Βάσια Γκολφινοπούλου ενώνουν τις δυνάμεις τους με το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου του Ιδρύματος Τεχνολογίας και Έρευνας και πρωταγωνιστούν σε ένα τηλεοπτικό σποτ που στόχο έχει να ευαισθητοποιήσει και να ενημερώσει το κοινό για θέματα ασφαλούς χρήσης του διαδικτύου από τα παιδιά αλλά και για τη Γραμμή Βοηθείας Help-line.gr (διαθέσιμη τηλεφωνικά στο 210-6007686 ή μέσω chat ή μέσω email στο info@help-line.gr ) από όπου μπορεί κανείς να αναζητήσει δωρεάν υποστήριξη και καθοδήγηση.

Μέσω της συμβουλευτικής Γραμμής Βοήθειας Ηelp-line.gr εξειδικευμένοι ψυχολόγοι παρέχουν υποστήριξη και συμβουλές για θέματα που σχετίζονται με τη υπερβολική ενασχόληση στο διαδίκτυο, τον διαδικτυακό εκφοβισμό, την έκθεση σε ακατάλληλο περιεχόμενο και άλλους προβληματισμούς σχετικά με τη χρήση του διαδικτύου, του κινητού τηλεφώνου και των διαδικτυακών παιχνιδιών. Η επικοινωνία με τη Γραμμή είναι δωρεάν και ανώνυμη και μπορεί να γίνει είτε τηλεφωνικά στο 210-6007686, είτε μέσω chat, είτε μέσω email στο info@help-line.gr.

Σύμφωνα με τα ετήσια στατιστικά στοιχεία του 2022, οι υπερβολικές  ώρες που δαπανούν παιδιά και νέοι στα παιχνίδια και στα κοινωνικά δίκτυα και η δυσκολία ή η αδυναμία να τεθούν όρια στη χρήση της τεχνολογίας από τους γονείς αποτέλεσαν το βασικό πρόβλημα των ατόμων που αναζήτησαν βοήθεια. Στη δεύτερη θέση βρέθηκε η παραβίαση της ιδιωτικότητας (κλοπή κωδικών, παραβίαση λογαριασμού κ.α.) και ακολούθησε η αναζήτηση συμβουλών για τεχνικά ζητήματα και για περιστατικά υπερβολικής ενασχόλησης με το διαδίκτυο.  

ΗΜΕΡΕΣ ΚΑΙ ΩΡΕΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΓΟΝΕΩΝ

ΤΡΙΤΗ και ΠΕΜΠΤΗ : 10:00 – 12:30

 

ΤΜΗΜΑ ΕΝΤΑΞΗΣ (ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ)

ΔΕΥΤΕΡΑ : 10:50 – 11:30

ΤΕΤΑΡΤΗ : 10:00 – 10:40

ΕΔΥ (ΨΥΧΟΛΟΓΟΣ και ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΣ)

ΠΕΜΠΤΗ 9:00- 13:00

Η επαφή και ενημέρωση  των γονέων και κηδεμόνων με τους εκπαιδευτικούς και το ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό του 1ου Γυμνασίου Καλαμπάκας είναι πάντοτε επ’ ωφελεία των παιδιών και της εκπαιδευτικής και παιδαγωγικής διαδικασίας γενικότερα.

Η Δ/νση και οι εκπαιδευτικοί του Σχολείου.

ΕΤΗΣΙΑ ΕΚΘΕΣΗ ΕΣ. ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ

Το Σχολείο ευρίσκεται στο Δήμο Μετεώρων καλύπτοντας τους/τις μαθητές/τριες μέρους του αστικού πληθυσμού της πόλης της Καλαμπάκας, όπως και των χωριών των γύρω ημιορεινών περιοχών του Δήμου.

Ανέγερση το έτος 1978-79 με προβλήματα στα δίκτυα ύδρευσης, ηλεκτρισμού και θέρμανσης. Προβληματικός αύλιος χώρος και ανεπαρκές γυμναστήριο. Στερείται αίθουσας πολλαπλών χρήσεων (εκδηλώσεων κλπ).

Με ιδίους πόρους ολοκληρώθηκε η αναβάθμιση των κουφωμάτων (θερμομονωτικά παράθυρα) των αιθουσών διδασκαλίας του κεντρικού διδακτηρίου. Χρειάζονται παρεμβάσεις στους εξωτερικούς τοίχους, λούκια κλπ. Παρά την παλαιότητα του διδακτηρίου όλες οι αίθουσες (11) είναι εφοδιασμένες με σύγχρονα ψηφιακά μέσα. Σε κάθε αίθουσα υπάρχει laptop και προζέκτορας ή διαδραστικός πίνακας.

Δεκαοχτώ (18) οργανικά ανήκοντες εκπαιδευτικοί, με Τμήμα Ένταξης (ειδικής Αγωγής). Λόγω του πλήθος των παιδιών με ειδικές μαθησιακές ανάγκες, έχουν συσταθεί δύο οργανικές θέσεις – φιλολόγου και μαθηματικού – οι οποίες έχουν πληρωθεί με αντίστοιχους μόνιμους εκπαιδευτικούς.

Περίπου το 1/3 των μαθητών μετακινείται με το ΚΤΕΛ από τα γύρω χωριά. Κάθε χρόνο λειτουργούν τμήματα Ενισχυτικής Διδασκαλίας.

Το σχολικό έτος 2022 – 2023 δεν στελεχώθηκε η ΕΔΥ (πρώην ΕΔΕΑΥ) με ψυχολόγο και κοινωνική λειτουργό. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα την πλημμελή υποστήριξη των μαθητών/τριων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και συνακόλουθα των οικογενειών τους.

Το 1ο Γυμνάσιο Καλαμπάκας χρησιμοποιεί από κοινού με το 2ο Γυμνάσιο την ίδια αυλή. όπως και το κλειστό γυμναστήριο.

Θα ήταν πολύ χρήσιμο οι καλές πρακτικές και οι αποτελεσματικές δραστηριότητες να μπορούν να διαχυθούν σε ένα ακόμα μεγαλύτερο κοινωνικό ιστό, καθώς με ειδικές αναρτήσεις στον ιστότοπο, στο e-twinning, αλλά και σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχει ήδη υπάρξει εκ μέρους του σχολείου σημαντική διάδοση όλων των καλών πρακτικών και αποτελεσμάτων των δραστηριοτήτων, προκειμένου να αξιοποιηθούν σε ένα ευρύτερο πλαίσιο. Αυτό περιλαμβάνει τις συμπράξεις με άλλα σχολεία, με εκπαιδευτικά ιδρύματα και με θεσμούς της τοπικής κοινωνίας.

Λειτουργία

Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία

Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν

(Δύο) 2

Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις

Σχολική διαρροή – φοίτηση

Σχέσεις σχολείου – οικογένειας

Λειτουργία

Διοικητική λειτουργία

Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν

(Δύο) 2

Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις  

Ηγεσία – Οργάνωση και διοίκηση της σχολικής μονάδας

Σχολείο και κοινότητα

Λειτουργία

Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών

Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν

(Δύο) 2

Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις  

Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε επιμορφωτικές δράσεις

Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα

Παρατηρήσεις / Σχόλια

Η εκπαιδευτική κοινότητα του σχολείου συνεχίζει τις προσπάθειές της με άξονες:

1 Να «μαθαίνουν γράμματα» τα παιδιά!

2. Να κοινωνικοποιούνται οι μαθητές και μαθήτριες με την καλλιέργεια ενσυναίσθησης, δημοκρατικής αλληλεγγύης, κοινωνικής δικαιοσύνης.

3. Να είναι ένα εκπαιδευτικό ίδρυμα ανοικτό στην κοινωνία και τις προκλήσεις του παρόντος και του μέλλοντος.

4. Να κάνει τους μαθητές και μαθήτριες γνώστες της παράδοσης και του παρελθόντος, ώστε να μπορούν να ονειρεύονται και να σχεδιάζουν το μέλλον.

Σημαντικότερα αποτελέσματα των Δράσεων

Δυσκολίες που παρουσιάστηκαν

Ανάδειξη Πρακτικών και προτάσεις για αξιοποίησή τους από άλλα σχολεία (προαιρετικά).

Προτάσεις για αναγκαίες επιμορφώσεις

Θέμα 1

Άξονας: Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε επιμορφωτικές δράσεις

Ειδικότερο Θέμα: Στα πλαίσια της εσωτερικής αλλά και εξωτερικής επιμόρφωσης, θα απέβαινε ιδιαιτέρως χρήσιμη η επιμόρφωση όλων των εκπαιδευτικών της σχολικής μονάδας (γενικής και ειδικής εκπαίδευσης) σε θέματα ένταξης, συν-εκπαίδευσης και συμπερίληψης. Αυτό κρίνεται απαραίτητο, αφού για να καταστεί δυνατό να υλοποιηθούν οι σχετικές παρεμβάσεις, θα πρέπει πρώτα να υπάρχει το κατάλληλο θεωρητικό υπόβαθρο και η γνώση στους εκπαιδευτικούς, ώστε η κατοπινή εφαρμογή στην πράξη να είναι σε θέση να αποφέρει και τα προσδοκώμενα επιτυχή αποτελέσματα -προς όφελος πρώτα από όλα των ίδιων των μαθητών- αλλά και της ανάπτυξης σχετικής κουλτούρας συνεργασίας μεταξύ των εκπαιδευτικών του σχολείου. Έτσι, θα γίνει εφικτή η πραγμάτωση ενός σχολείου, το οποίο θα είναι σε θέση να αγκαλιάζει όλους τους μαθητές, ανταποκρινόμενο στις ιδιαίτερες ανάγκες και ικανότητες/δυνατότητες του καθενός, χωρίς διακρίσεις και αποκλεισμούς.

Αναλυτικά η ετήσια έκθεση εσωτερικής αξιολόγησης της σχολικής μονάδας για το σχολικό έτος 2022-23 βρίσκεται στη σελίδα Το Σχολείο Μας, υποσέλιδο Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης, υποσέλιδο 2022-2023.

ΨΥΧΟΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΚΑΙ ΜΑΘΗΤΡΙΩΝ

Στο σχολείο μας λειτουργεί Ε.Δ.Υ. (Επιτροπή Διεπιστημονικής Υποστήριξης) που αποτελεί θεσμό του εκπαιδευτικού μας συστήματος.

Η Ε.Δ.Υ. απαρτίζεται από  εκπαιδευτικό  Ειδικής ΑγωγήςΨυχολόγο και Κοινωνικό Λειτουργό και έχει στενή συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς  του σχολείου. 

Το προσωπικό της Ε.Δ.Υ. δραστηριοποιείται στο σχολείο με στόχο :

  • την αντιμετώπιση των δυσκολιών ή εμποδίων και την επίλυσή τους,
  • την προαγωγή της ψυχοσυναισθηματικής, κοινωνικής και γνωστικής ανάπτυξης των μαθητών,
  • την ανταπόκριση στις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες,
  • την ανάπτυξη ενός σχολείου για όλους τους μαθητές χωρίς διακρίσεις,
  • την συμβουλευτική υποστήριξη  μαθητών και γονέων – κηδεμόνων.

Η συνεργασία όλων μας διασφαλίζει την επίτευξη του κοινού στόχου μας, που δεν είναι άλλος από την εκπαιδευτική και κοινωνικό-συναισθηματική ανάπτυξη του μαθητή.

Το προσωπικό της Ε.Δ.Υ. θα βρίσκεται στο σχολείο μας κάθε ΠΕΜΠΤΗ και δέχεται τους γονείς ύστερα από τηλεφωνική επικοινωνία (2432023220). Για οποιαδήποτε επιπλέον πληροφορία, παρακαλώ επικοινωνήστε με τη διεύθυνση του σχολείου.

Η ψυχολόγος κ. Ντριλόνα Τσάκα και η κοινωνική λειτουργός κ. Ευτυχία Βολιώτη του σχολείου.

ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ ΣΤΗ ΓΕΡΜΑΝΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗ ΣΟΥΗΔΙΑ ΜΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ERASMUS+

To 1ο Γυμνάσιο Καλαμπάκας, στο πλαίσιο του προγράμματος ERASMUS+ 2020-2023: «Συμπράξεις ανταλλαγών μεταξύ σχολείων» και του εγκεκριμένου σχεδίου με τίτλο «SAVE E.A.R.T.H.»  από τον Φεβρουάριο του 2023  έως το τέλος της σχολικής χρονιάς συμμετείχε σε δύο κατά σειρά  διακρατικές συναντήσεις. Αρχικά στην πόλη Wuppertal της Γερμανίας από  6  έως 10 Φεβρουαρίου 2023 και στη συνέχεια στη Στοκχόλμη της Σουηδίας από 8 έως 12 Μαΐου 2023. Στην κάθε μετακίνηση συμμετείχαν αντίστοιχα 30 μαθητές και 14 εκπαιδευτικοί από την Ελλάδα και άλλες πέντε ευρωπαϊκές χώρες, Γερμανία, Ιταλία, Ρουμανία, Σουηδία και Ολλανδία. Πρόκειται για τις δύο τελευταίες μετακινήσεις του σχεδίου και με τις οποίες ολοκληρώνεται επιτυχώς το πρόγραμμα και κλείνει μετά από έναν κύκλο εργασιών τριών ετών.

Ξεκινώντας από τη μετακίνηση στην πόλη Wuppertal της Γερμανίας, όλες οι δραστηριότητες που έλαβαν χώρα είχαν ως κύριο άξονα το στόχο 13, «Κλιματική δράση» υπό το πρίσμα των  17 στόχων βιώσιμης ανάπτυξης του ΟΗΕ για το περιβάλλον. Το σχολείο μας εκπροσώπησαν πέντε μαθήτριες της Β’ και Γ’ τάξης Γυμνασίου: Αντωνία Παππά, Ελένη-Ζωή Κουτή, Περιστέρα Παπακώστα, Χριστίνα-Σοφία Κυρίτση και Αθηνά Πλακιά. Οι συνοδοί εκπαιδευτικοί του σχολείου μας που συμμετείχαν στην κινητικότητα ήταν η Υποδιευθύντρια κα Νικολογιάννη Παρασκευή, ΠΕ03, η κα Νταφούλη Ματίνα, ΠΕ6 , ο κ. Λεβέντης Λεωνίδας, ΠΕ86 και η  κα Μανάφα Ξένια, ΠΕ78.

Περιληπτικά, οι ημέρες της κινητικότητας κύλησαν ως εξής: αρχικά υπήρξε θερμή υποδοχή  και ξενάγηση από τους μαθητές και εκπαιδευτικούς του Comprehensive School Uellendahl-Katernberg. Έλαβαν χώρα και παρουσιάστηκαν πολλές και ποικίλες ομαδο-συνεργατικές εργασίες των μαθητών, παρουσιάσεις βίντεο, καλλιτεχνικής απεικόνισης της κλιματικής αλλαγής, εργασίες με upcycling (δημιουργική επαναχρησιμοποίηση παλιών αντικειμένων), έκθεση και ανταλλαγή ρούχων που δεν χρησιμοποιούμε πια κ.α. Επίσης, πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στο σύγχρονο περιβαλλοντικό κέντρο της περιοχής με εργασίες πάνω στη βιοποικιλότητα. Γνωριμία με το Βούπερταλ μέσα από το κυνήγι του θησαυρού και επίσκεψη στον εντυπωσιακό… εναέριο σιδηρόδρομο της πόλης. Τέλος, επίσκεψη στο Μουσείο Νεάντερταλ της περιοχής και ημερήσια ξενάγηση στην πόλη της Κολωνίας.

Στη συνέχεια μετά από τρεις μήνες, πραγματοποιήθηκε η μετακίνηση στη Στοκχόλμη της Σουηδίας, με δραστηριότητες που είχαν ως κύριο άξονα το στόχο 12, «Υπεύθυνη κατανάλωση και Παραγωγή» υπό το πρίσμα των  17 στόχων βιώσιμης ανάπτυξης του ΟΗΕ για το περιβάλλον. Το σχολείο μας εκπροσώπησαν πέντε μαθητές-τριες της Β’ και Γ’ τάξης Γυμνασίου: Μαρία Βαβίτσα, Ιάσονας Κατσιρέας, Αικατερίνη Σιούτα, Γεωργία Λούδα και Αθανασία-Ραφαηλία Τσαραπατσάνη. Οι συνοδοί εκπαιδευτικοί του σχολείου μας που συμμετείχαν στην κινητικότητα ήταν η Υποδιευθύντρια κα Νικολογιάννη Παρασκευή, ΠΕ03, η  κα. Νταφούλη Ματίνα, ΠΕ06, ο κ. Λεωνίδας Λεβέντης, ΠΕ 86 και η κα Γκαντή Βασιλική, ΠΕ04.05.

Στο διάστημα των πέντε ημερών της κινητικότητας: έγινε το καλωσόρισμα και η ξενάγηση στο σχολείο της Στοκχόλμης Stockholm International School. Παρουσιάστηκαν ομαδικές εργασίες των μαθητών, όπως τα πόστερ για τα 6Rs (rethink, reuse, refuse, reduce, recycle, repair) και για την ορολογία τους  αλλά και τη δημιουργία infographic με θέμα τη χρήση του κινητού. Ακόμη παρουσιάστηκαν οι συνεντεύξεις που οι ομάδες των  μαθητών πραγματοποίησαν με μια τοπική βιώσιμη επιχείρηση στη χώρα τους. Η ελληνική ομάδα παρουσίασε την πολύ ενδιαφέρουσα συνέντευξη στο οινοποιείο «Λούδας» στη Διάβα Καλαμπάκας από την ιδιοκτήτρια κα Λούδα. Διοργανώθηκαν δραστηριότητες, όπως ποδοσφαιρικοί αγώνες, ξενάγηση με βάρκα στα νησιά, κατασκευή του Dalahäst (το παραδοσιακό ξύλινο άλογο της Σουηδίας), θεατρική διδασκαλία. Επίσκεψη στο Σκάνσεν και στο Βαλτικό θαλάσσιο Μουσείο και στα μουσεία: Vasamuseet και Vrak. Πολύ ενδιαφέρουσες ομιλίες από εκπροσώπους : του ομίλου Bolon AB, Η&Μ, Electrolux. Τέλος αξέχαστη θα μείνει και η δημιουργία …ρούχων υψηλής ραπτικής με υλικά προς ανακύκλωση!

Όλοι οι μαθητές και μαθήτριες του σχολείου εκπροσώπησαν επάξια το σχολείο μας και αξίζουν πολλά συγχαρητήρια για την άψογη παρουσία και εποικοδομητική συμμετοχή τους!

Η συντονίστρια  Νταφούλη Ματίνα, ΠΕ06

               και η παιδαγωγική ομάδα ERASMUS+ του 1ου Γυμνασίου Καλαμπάκας