ΕΤΗΣΙΑ ΕΚΘΕΣΗ ΕΣ. ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ

Το Σχολείο ευρίσκεται στο Δήμο Μετεώρων καλύπτοντας τους/τις μαθητές/τριες μέρους του αστικού πληθυσμού της πόλης της Καλαμπάκας, όπως και των χωριών των γύρω ημιορεινών περιοχών του Δήμου.

Ανέγερση το έτος 1978-79 με προβλήματα στα δίκτυα ύδρευσης, ηλεκτρισμού και θέρμανσης. Προβληματικός αύλιος χώρος και ανεπαρκές γυμναστήριο. Στερείται αίθουσας πολλαπλών χρήσεων (εκδηλώσεων κλπ).

Με ιδίους πόρους ολοκληρώθηκε η αναβάθμιση των κουφωμάτων (θερμομονωτικά παράθυρα) των αιθουσών διδασκαλίας του κεντρικού διδακτηρίου. Χρειάζονται παρεμβάσεις στους εξωτερικούς τοίχους, λούκια κλπ. Παρά την παλαιότητα του διδακτηρίου όλες οι αίθουσες (11) είναι εφοδιασμένες με σύγχρονα ψηφιακά μέσα. Σε κάθε αίθουσα υπάρχει laptop και προζέκτορας ή διαδραστικός πίνακας.

Δεκαοχτώ (18) οργανικά ανήκοντες εκπαιδευτικοί, με Τμήμα Ένταξης (ειδικής Αγωγής). Λόγω του πλήθος των παιδιών με ειδικές μαθησιακές ανάγκες, έχουν συσταθεί δύο οργανικές θέσεις – φιλολόγου και μαθηματικού – οι οποίες έχουν πληρωθεί με αντίστοιχους μόνιμους εκπαιδευτικούς.

Περίπου το 1/3 των μαθητών μετακινείται με το ΚΤΕΛ από τα γύρω χωριά. Κάθε χρόνο λειτουργούν τμήματα Ενισχυτικής Διδασκαλίας.

Το σχολικό έτος 2022 – 2023 δεν στελεχώθηκε η ΕΔΥ (πρώην ΕΔΕΑΥ) με ψυχολόγο και κοινωνική λειτουργό. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα την πλημμελή υποστήριξη των μαθητών/τριων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και συνακόλουθα των οικογενειών τους.

Το 1ο Γυμνάσιο Καλαμπάκας χρησιμοποιεί από κοινού με το 2ο Γυμνάσιο την ίδια αυλή. όπως και το κλειστό γυμναστήριο.

Θα ήταν πολύ χρήσιμο οι καλές πρακτικές και οι αποτελεσματικές δραστηριότητες να μπορούν να διαχυθούν σε ένα ακόμα μεγαλύτερο κοινωνικό ιστό, καθώς με ειδικές αναρτήσεις στον ιστότοπο, στο e-twinning, αλλά και σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχει ήδη υπάρξει εκ μέρους του σχολείου σημαντική διάδοση όλων των καλών πρακτικών και αποτελεσμάτων των δραστηριοτήτων, προκειμένου να αξιοποιηθούν σε ένα ευρύτερο πλαίσιο. Αυτό περιλαμβάνει τις συμπράξεις με άλλα σχολεία, με εκπαιδευτικά ιδρύματα και με θεσμούς της τοπικής κοινωνίας.

Λειτουργία

Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία

Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν

(Δύο) 2

Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις

Σχολική διαρροή – φοίτηση

Σχέσεις σχολείου – οικογένειας

Λειτουργία

Διοικητική λειτουργία

Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν

(Δύο) 2

Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις  

Ηγεσία – Οργάνωση και διοίκηση της σχολικής μονάδας

Σχολείο και κοινότητα

Λειτουργία

Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών

Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν

(Δύο) 2

Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις  

Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε επιμορφωτικές δράσεις

Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα

Παρατηρήσεις / Σχόλια

Η εκπαιδευτική κοινότητα του σχολείου συνεχίζει τις προσπάθειές της με άξονες:

1 Να «μαθαίνουν γράμματα» τα παιδιά!

2. Να κοινωνικοποιούνται οι μαθητές και μαθήτριες με την καλλιέργεια ενσυναίσθησης, δημοκρατικής αλληλεγγύης, κοινωνικής δικαιοσύνης.

3. Να είναι ένα εκπαιδευτικό ίδρυμα ανοικτό στην κοινωνία και τις προκλήσεις του παρόντος και του μέλλοντος.

4. Να κάνει τους μαθητές και μαθήτριες γνώστες της παράδοσης και του παρελθόντος, ώστε να μπορούν να ονειρεύονται και να σχεδιάζουν το μέλλον.

Σημαντικότερα αποτελέσματα των Δράσεων

Δυσκολίες που παρουσιάστηκαν

Ανάδειξη Πρακτικών και προτάσεις για αξιοποίησή τους από άλλα σχολεία (προαιρετικά).

Προτάσεις για αναγκαίες επιμορφώσεις

Θέμα 1

Άξονας: Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε επιμορφωτικές δράσεις

Ειδικότερο Θέμα: Στα πλαίσια της εσωτερικής αλλά και εξωτερικής επιμόρφωσης, θα απέβαινε ιδιαιτέρως χρήσιμη η επιμόρφωση όλων των εκπαιδευτικών της σχολικής μονάδας (γενικής και ειδικής εκπαίδευσης) σε θέματα ένταξης, συν-εκπαίδευσης και συμπερίληψης. Αυτό κρίνεται απαραίτητο, αφού για να καταστεί δυνατό να υλοποιηθούν οι σχετικές παρεμβάσεις, θα πρέπει πρώτα να υπάρχει το κατάλληλο θεωρητικό υπόβαθρο και η γνώση στους εκπαιδευτικούς, ώστε η κατοπινή εφαρμογή στην πράξη να είναι σε θέση να αποφέρει και τα προσδοκώμενα επιτυχή αποτελέσματα -προς όφελος πρώτα από όλα των ίδιων των μαθητών- αλλά και της ανάπτυξης σχετικής κουλτούρας συνεργασίας μεταξύ των εκπαιδευτικών του σχολείου. Έτσι, θα γίνει εφικτή η πραγμάτωση ενός σχολείου, το οποίο θα είναι σε θέση να αγκαλιάζει όλους τους μαθητές, ανταποκρινόμενο στις ιδιαίτερες ανάγκες και ικανότητες/δυνατότητες του καθενός, χωρίς διακρίσεις και αποκλεισμούς.

Αναλυτικά η ετήσια έκθεση εσωτερικής αξιολόγησης της σχολικής μονάδας για το σχολικό έτος 2022-23 βρίσκεται στη σελίδα Το Σχολείο Μας, υποσέλιδο Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης, υποσέλιδο 2022-2023.

Σχολιάστε