ΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ SCRATCH

scratch

Στα πλαίσια του μαθήματος της Πληροφορικής της Γ Γυμνασίου, θα χρησιμοποιήσουμε το περιβάλλον προγραμματισμού Scratch.

Το Scratch (https://scratch.mit.edu/) είναι ένα εκπαιδευτικό περιβάλλον προγραμματισμού, που αναπτύχθηκε από το ομώνυμο έργο στο MIT Media Lab. Διαθέτει γραφική γλώσσα προγραμματισμού με την οποία κάνει πιο προσιτό τον προγραμματισμό στα παιδιά (από 8 ετών και άνω), τους εφήβους και άλλους αρχάριους προγραμματιστές.

Το Scratch είναι ένα περιβάλλον προγραμματισμού στο οποίο οι χρήστες δημιουργούν προγράμματα με βάση τη θεατρική σκηνή. Ο προγραμματιστής έχει στη διάθεση του μια σκηνή (κεντρική οθόνη της εφαρμογής) στην οποία δημιουργεί αντικείμενα (ηθοποιούς και σκηνικά) επιλέγοντας από μια συλλογή ή ζωγραφίζοντας τα δικά του. Τα αντικείμενα της σκηνής μπορούν να αλληλεπιδρούν μεταξύ τους και με το χρήστη με βάση προκαθορισμένη συμπεριφορά που ορίζει ο χρήστης-προγραμματιστής. Η συμπεριφορά των αντικειμένων ορίζεται με την επιλογή δομικών στοιχείων τα οποία αναπαριστούν ενέργειες-εντολές που αναφέρονται σε ένα αντικείμενο. Τα δομικά στοιχεία αυτά αποτελούν τη γλώσσα προγραμματισμού του Scratch. Ο σχεδιασμός με δομικά στοιχεία επιτρέπει τον εύκολο προγραμματισμό με εξάλειψη των λαθών στη σύνταξη, επιτρέποντας ανάδραση από τον χώρο που είναι στοιβαγμένα τα δομικά στοιχεία και δίνοντας δυνατότητες άμεσης εκτέλεσης για πειραματισμό.

Επειδή το Scratch ανήκει στην κατηγορία των ανοιχτών περιβαλλόντων μάθησης (είναι δωρεάν δηλαδή) μπορείτε να το κατεβάσετε από τον παρακάτω σύνδεσμο :

ScratchInstaller1.4.exe

 

scratch-bookΤο ηλεκτρονικό βιβλίο «Δημιουργώ παιχνίδια στο Scratch» δημιουργήθηκε στα πλαίσια του μαθήματος «Διδακτική της Πληροφορικής ΙΙ» που πραγματοποιήθηκε στο εαρινό εξάμηνο του ακαδημαϊκού έτους 2009-2010, στο τμήμα Μηχανικών Η/Υ, Δικτύων και Τηλεπικοινωνιών, του πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Οι φοιτητές ανέλαβαν πρωταγωνιστικό ρόλο στη δημιουργία ενός εκπαιδευτικού προϊόντος που ίσως ωθήσει αρκετούς μαθητές να μυηθούν στο κόσμο του προγραμματισμού από μια μοναδική σκοπιά, αυτή του Scratch. Το βιβλίο συνοδεύεται από τα αρχεία των παραδειγμάτων, παρουσιάσεις και screencasts. (http://www.scratchplay.gr/)

ΒΙΒΛΙΟ_ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ_SCRATCH

ΟΔΗΓΟΣ_ΧΡΗΣΗΣ_SCRATCH

SCRATCH_ΓΙΑ_ΑΡΧΑΡΙΟΥΣ

Σχολιάστε